Myrtheinafrika.reismee.nl

Surprise surprise!

Woensdag 18 november 2015, het plan was om over 5 dagen naar huis te vliegen (op maandag 23 november), maar plannen zijn er om gewijzigd te worden! Al snel na het boeken van mijn ticket heb ik hem namelijk omgezet. Sebas en Eva hebben zaterdag 21 november hun diploma uitreiking, en dat vond ik toch een mooie gelegenheid om bij te zijn.
Mijn laatste blog eindige met dat ik deze week nog heel veel leuke dingen zou gaan doen, maar die leuke dingen waren helemaal niet zo leuk, koffer inpakken, laatste keer uiteten, laatste keer met de tuktuk en afscheid nemen van mijn lieve en leuke huisgenoten. Met een brok in mijn keel en met veel tegenzin heb ik het toch allemaal gedaan.
8 weken en 1 dag heb ik mogen genieten van Malawi, van de gezelligheid, de mooie uitstapjes, de spelletjes avonden, het kaarslicht als we geen stroom hadden, de geweldigste verhalen na een dag project, het lange wachten op William en natuurlijk de cultuur en de mensen daar. Zoals vele bij mijn vorige blog al opgemerkt hebben, en hun reactie gezet hebben, ik heb genoten hier! Ik wilde nog lang niet naar huis! Het liefst zie ik de kinderen van mijn project nog groter worden, en zelfstandig lopen. Ik zou zo graag nog meer gezellige avonden willen hebben in het mintgroene doingooodhuis, of lekker uiteten gaan bij mamma mia of fantasia. Eigenlijk was ik nog lang niet klaar om te gaan, maar helaas, mijn vliegtuig was er wel klaar voor. Ik ben blij dat ik niet alleen naar het vliegveld hoefde, Natasja reed mee, dat gaf toch wat afleiding die erg fijn was. In het vliegtuig kwamen dan toch de tranen, al die lieve berichtjes, leuke filmpjes en foto's en mooie herinneringen... Het was net te veel. Gelukkig zijn er thuis genoeg mensen die blij zijn dat ik naar huis kom en zal ik uiteindelijk weer wennen aan het drukke Nederlandse leven.
Wanneer ik deze blog plaats ben ik al weer een aantal dagen in Nederland. Ik kon hem niet eerder plaatsen omdat het een verrassing is voor Sebas en Eva. Tenminste, ik hoop dat niemand zich verspreekt haha...
Donderdag ochtend ben ik geland en heeft papa mij opgehaald van het vliegveld, 's avonds heb ik bij Inge en Rene gegeten en geslapen bij Eefke, vrijdag met Jenneke gegeten en weer geslapen bij Eefke. Jaaaa, er moet veel geregeld worden als je 2 dagen niet thuis mag komen!
Ook via de Whatsapp en de mail is al veel geregeld en gepland om het soepel te laten verlopen...
Zaterdag was dan eindelijk de dag. Helaas hebben in Nederland de treinen vaak vertraging en rijden d bussen net voor je neus weg... Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en was het voor beide een grote verrassing! Missie geslaagd! En wat lag mijn eigen bed 's avonds toch heeeerlijk.
Deze suprise is mede mogelijk gemaakt door lieve papa en mama!
Nu moet ik weer in Nederland gaan wennen, aan de kou, regen en de drukte. Maar deze mooie ervaring zal ik nooit vergeten!

Reacties

Reacties

Magda

Ik heb genoten van je prachtige reisverhalen Myrthe. Zoals je terecht schreef een ervaring om nooit te vergeten

Martha

Fijn dat alles toch goed gekomen is en je dit moment met je familie samen hebt kunnen beleven.
Jammer dat er geen leuke blogs uit Afrika meer komen, snik.
Dit neemt niemand je meer af en op lastige momenten, die ongetwijfeld weleens langs zullen komen, moet je hier aan terugdenken en komt er zeker een smile op je gezicht.
Bedankt voor het delen van je avonturen met ons

Ria

Fijn dat je weer goed thuis bent gekomen en dat de verrassing gelukt is. Het zal zeker wennen zijn maar dat lukt je vast . Ik heb genoten van je reis verhalen . De allerliefste groeten Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood